måndag 10 januari 2011

Dag 01 – Presentera dig


Ja hur ska man börja här då? Jag fyller år den 19:e februari och bor i Kristinehamn, en liten håla några mil ifrån Karlstad. Mina föräldrar är skilda då förflyttar mig fram och tillbaka ungefär varannan vecka. Jag är en glad person som älskar allt som har med musik att göra, skulle inte klara en dag utan lite upp-piggande musik i mina öron. Dans har alltid varit min passion även om det inte har blivit mycket de senaste åren. Jag försöker träna dagligen framför allt för att se bra ut men även för att må bra. Mår som bäst efter ett träningspass.

Jag gillar mat, god mat och speciellt min pappas. Han har bakgrund som kock och kan förvandla tråkig mat till den bästa. Hans lasagne skulle jag kunna överleva på. Annars är kyckling i alla former min favorit!

Jag är oftast en glad, positiv, kärleksfull och en lättsam tjej. Jag är ganska tystlåten, blyg och att prata inför stora folkmassor är den störta fasan i mitt liv. Min största rädsla är småkryp, allt från spindlar till ormar. Jag älskar att ha mysiga hemmakvällar med mina närmaste men att umgås med mina kära vänner slår det mesta.

Att bråka är nog det värsta jag vet. Jag klarar knappt inte av det och det finns inte många jag har varit ovän med. Jag är bra på att förlåta.. men usel på att glömma bra som dåliga minnen. Jag är bra på att komma ihåg födelsedagar men mitt korta minne är så dåligt som det kan bli. Jag är en noggrann tjej som är engagerad i allt som jag tycker är roligt.

Carpe diem (fånga dagen) är mitt motto i livet. Även om jag älskar att ta en slappdag då och då.. med pyjamasen på hela dagen och bara.. göra ingenting. Så försöker jag verkligen leva i nuet, blicka in i framtiden och lägga minnena på hyllan.. bra som dåliga, är de värda att minnas.

Ja.. det var nog det mesta!

Inga kommentarer: