måndag 3 januari 2011

Nyårslöften?
Har ni några? eller det kanske är dom vanliga. Sluta röka, börja träna, gå ner i vikt, sluta med godis.. osv. Min lillasyster att bestämt sig för godisförbud och det är ju lika bra för mig? För det betyder inte så mycket godis hemma som jag kan smygäta. För en månad sen hade jag tänkt ut ett nyårslöfte som jag visste att jag skulle kunna hålla. -Att vara en bättre flickvän. Tyvärr blev det ju så, att du blev en hemsk pojkvän istället. Idioti tror jag det kallas som du håller med på nu och jag tror jag har många på min sida när jag säger så. Förstår du ens själv vad du har gjort?

Eftersom det första nyårslöftet jag tänkte mig inte går att uppfylla.. tänkte jag mig något annat. Ett löfte är svårt att hålla, men jag har några mål för 2011 som jag tänkte att jag i alla fall kunde uppfylla. Utan din hjälp. Just nu har jag en kort lista som jag tror kommer att fyllas på så småningom..
  • Bli en bättre person. Gladare, positivare..
  • Fortsätta motionera som jag gör, älskar det!
  • Söka jobb och träffa nya människor.
  • Fixa körkortet innan sommaren.
Ett löfte kan vara väldigt svårt att hålla, så att sätta upp mål tror jag kan vara lättare och det är bara att bocka av när du känner att du har klarat av det. Just nu, känner inte jag att jag kan börja uppfylla mina mål än. För jag måste gräva mig upp ur den djupa grop som du grävt till mig först.

Ibland har jag bra dagar när du inte ens kommer i närheten av mina tankar men ibland kommer de dåliga dagarna när du ständigt påminner mig om hur jag saknar dig. När ett förhållande tar slut kan det vara att man bara saknar den trygghet och gemenskap som fanns. Jag saknar allt med dig, till och med det dåliga. Det har till och med gått dagar då jag inte ens har gått upp ur sängen.. medans du lever livet.. har jag levt i depression.

År 2011
-Mycket glädje med lite sorger och besvär.

Clara

2 kommentarer:

Amanda sa...

Mycket glädje med oss hoppas jag ! :) <3

Clara Jansson sa...

Det hoppas jag också Amanda! :) <3