tisdag 11 januari 2011

Dag 02 – Din första kärlek
Om man ska vara riktigt ärlig nu så var det väl någon på dagis och om jag inte minns helt fel så tror jag faktiskt det var pojken Max Antonsson.

Men den som verkligen har fångat upp mitt intresse under mina snart 18 år är min förra pojkvän, Tobias Hagberg.

Vi började prata i september 2008 tror jag och sedan dess har jag inte kunnat slita varken blicken eller tankarna  ifrån dig. Jag hade fått för mig att vi bara kunde ses på onsdagar, vart fick jag det ifrån? Jag älskade redan då att umgås med dig. Det pirrade lika mycket efter två år som när vi hade börjat prata. Som sagt, kärlek är som kolsyrad dricka, det ska bubbla i en när man ser sin käraste och tro mig det gjorde det.

Du fick mig att inse att det fanns så mycket annat, det fanns något som heter lyckligt kär. Du fick mig att skratta som ingen fått förut, du fick se sidor av mig som ingen har sett förut, du fick till och med se mig övertrött. Du vet, då när jag inte kan sluta skratta. Vi kanske inte hade gemensamma intressen men du förstod mig som ingen annan har gjort.

Våra stunder tillsammans var speciella. Vi hade våra hemligheter och du visste det mesta om mig. Vi har tröstat varandra, vi har gråtit i varandras armar, vi har skrattat och haft helt underbara mysiga kvällar tillsammans. Har jag nämnt att jag älskade den här grabben väldigt högt, jo har nog nämnt det några gånger va?

Vi var tillsammans i två år, mina två bästa år i mitt liv. Jag upplevde så mycket nytt med dig. Två födelsedagar, två semestrar till västkusten, mysiga hemmakvällar, släktkalas, åren med moped, början av gymnasiet. Vi har pluggat, vi har skrattat, vi har gett upp tillsammans.

Han är en speciell person som inte alla förstår, men jag förstod honom. Och det var nog därför jag blev så fäst vid honom. Vi var så lika men ändå så olika. Vi hade samma sätt att se på vardagen, men något som jag älskade hos den här grabben var han känslor. Ska självklart inte skriva ut för mycket här. Men jag gillar känsliga killar och den här killen hade allt. Och utseendet? Kan ju bara säga att jag smälte när jag såg honom, ojojoj min drömprins kan man säga.

Jag hade önskat att det skulle ha blivit mer än bara två år men tyvärr, så valde han att avsluta det ganska drastiskt. Han kommer alltid finnas i mitt hjärta. Som den positiva, känsliga, snygga, trevliga, roliga och omtänksamma kille jag lärde känna.


Ja jag har haft förhållande innan Tobias, och jag måste medge att det var helt underbar tid det också. Men det var den här killen som verkligen fångade min uppmärksamhet på riktigt. Och två år kan väl nästan bekräfta det.


Jag saknar dig, jag saknar oss.
Jag älskade våran tid tillsammans.

Inga kommentarer: